kinesist deurne manuele therapie

Blessurepreventie

Posted on 15- Juni-2018 By mp_margot

rugschool antwerpen kinesist

Blessurepreventie voor de sporter

Elke sport heeft zijn typische belasting op het lichaam van de sporter. Afhankelijk van de belastbaarheid van de sporters is hij of zij minder of meer gevoelig aan kwetsuren of overbelasting.

Vermijden van blessures  kan door een goed, uitgebalanceerd persoonlijk trainingsprogramma. Aangepaste spierversterkende functionele oefeningen kunnen vooral tijdens de off-season periode, maar ook onderhoudend tijdens de opbouw- en wedstrijdperiode een seizoen vrijwaren van blessures.
In het geval van een blessure, gaan we meteen op zoek naar de dieperliggende oorzaak om hervallen te vermijden. Ook een goede nazorg is van groot belang. Uw sportkinesitherapeut zal u ook uitleggen waaraan u in de toekomst aandacht dient te besteden om nieuwe blessures te vermijden.

Via een individueel trainingsprogramma gaan we samen met jou je zwakke schakels versterken om blessures te voorkomen.

Blessurepreventie voor de niet-sporter

Een uur in de auto, 8 uur aan bureau of op de schoolbank, drie kwartier aan tafel, een uurtje nog in de zetel,… Door een zittende job, lang dezelfde houding aan te nemen of beweging te moeten doen, belasten we bepaalde structuren van ons lichaam, zoals spieren en gewrichten, en ontlasten we er weer andere. Rugklachten, schouder- en nekproblemen, stijfheid, peesontstekingen en vele andere fysieke ongemakken als gevolg. Ook hier kan preventief worden gewerkt ter voorkoming van een letsel of om de ernst en hinder ervan te verlagen.

Onze kinesisten willen iedereen uiteraard juist méér laten bewegen maar de kwaliteit van beweging primeert.

 

Contacteer ons voor meer informatie, of maak meteen een afspraak.

 

Comments are closed.